דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


יותר הלוואות בערבות מדינה 

מאת    [ 20/11/2014 ]

מילים במאמר: 430   [ נצפה 1713 פעמים ]

על פי דוח שהוציא קרן סיוע לעסקים לאחרונה, שסוקר את שנות פעילות הקרן החל משנת 2007 ועד לשנת 2013, העניקה קרן סיוע לעסקים הלוואות לעסקים בערבות מדינה בהיקף של מעל 2 מיליארד שקלים. כמובן שההלוואות שניתנו היו הלוואות בערבות מדינה שהוענקו בתנאים מועדפים. בעצם, בין השנים 2007 ל-2013 היקף ההלוואות שאושרו בקרן סיוע לעסקים גדלו פי 12.

בשנת 2007 הוענקו הלוואות בערבות המדינה לעסקים קטנים ובינוניים בסכום כולל של 170 מיליון שקלים בלבד. בשנת 2008 התרחש המשבר העולמי האחרון ויותר עסקים נזקקו לסיוע המדינה, אז החל משנה זו וגם בשנת 2009 הייתה צמיחה גדולה מאוד במתן ההלוואות בערבות מדינה על ידי הקרן. המגמה המשיכה גם בשנים 2010-2013, וכיום קרן סיוע לעסקים מעניקה מאות מיליוני שקלים לעסקים בכל שנה. אם אתה בעל עסק ואינך מכיר את קרן סיוע לעסקים מומלץ שתבצע בירור עם חברת ייעוץ עסקי המתמחה בהגשה לקרן סיוע לעסקים בכדי לברר את זכאותך לקבלת הלוואה לעסק בערבות המדינה.

מנתונים אלה ניתן לראות כי האשראי שניתן במסגרת הקרן בערבות מדינה מהווה מרכיב קריטי בהתפתחות המשק ומהווה בלון חמצן עבור כל העסקים הקטנים והבינוניים הפועלים או יפעלו בעסק. כל עסק קטן שיכול ליהנות מהלוואה בערבות מדינה חייב להגיש בקשה לגיוס הלוואה בערבות מדינה בתנאים אטרקטיביים שמצמצמים את הפער בינים לבין העסקים הגדולים. הנושא הזה מאוד חשוב מכיוון שלמרות ההלוואות בערבות המדינה שמעניקה קרן סיוע לעסקים, עדיין קיים פער ריביות בין העסקים הקטנים והבינוניים לבין העסקים הגדולים. מהדוח של קרן סיוע לעסקים ניתן להבחין שלאורך השנים 2007 ועד 2013, התקיים פער ריביות שנתי ממוצע של 2% לטובת העסקים הגדולים (שיעור ריבית ממוצע של 5% לעסקים הקטנים, לעומת שיעור ריבית ממוצע של 3% לעסקים הגדולים). אז המציאות העגומה היא שככל שעסק קטן יותר כך שיעורי הריבית שהוא משלם יהיו גדולים יותר, שזה מקומם כי דווקא העסקים הקטנים לא יכולים להרשות לעצמם לשלם עלויות מימון מופרזות. עלויות מימון גבוהות בעצם מונעות מאותם עסקים לגייס עוד הלוואות, שהמזומנים בגינם יופנו להשקעה בעסק. זה נקרא מחנק האשראי והוא מתקיים בקרב עסקים קטנים, ללא ספק.

מטרת הקרן בערבות מדינה היא לסייע לאותם עסקים קטנים בגיוס אשראי בתנאים נוחים. חשוב שהקרן תמשיך להעניק הלוואות בערבות מדינה לעסקים וחשוב שמשרד האוצר ימשיך להגדיל את מתן ערבות המדינה לעסקים. בנוסף חשוב שכל עסק קטן אשר מעוניין לגייס הלוואה לעסק יפנה דבר ראשון לבירור זכאות להגשה לקרן סיוע לעסקים. ככל שיותר עסקים יכירו ויהיו מיודעים על יתרונות קרן סיוע לעסקים וגיוס הלוואות בערבות המדינה, ככה יותר עסקים יצליחו לגייס סך אשראי גדול יותר שיאפשר להם להתפתח. קרן סיוע לעסקים היא אחד ממנועי הצמיחה של המשק וחשוב להמשיך ולפתח את פעילותה.

ערן רגב - כלכלן ראשי מוסמך במימון (MBA)
מנועי צמיחה פתרונות מימון ופיתוח עסקי
www.government-loans.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב